TISDAGENS MIDDAG.

Jag gjorde torsk idag, det är lite poäng då man är viktväktare. Sönder blev ett stort plus på denna måltid. 

3.. Jag stekte lök(helst purjolök,men hade bara gullök). Hackade upp champinjoner och stekte dom med. Hällde på lite vitvinsvinäger. Sen la jag torsken på blandningen och kryddade på salt,peppar och limecitron krydda. Om du har en citron eller citronsaft, häll på det också. 


3. Sen hällde jag i 1dl mjölk, och la på 5-6 msk créme fraich. Därefter la jag på riven 1-2 msk mozzarella ost. Jag rekommenderar hellre att man häller på 2 dl grädde. Men nu hade jag såklart ej det. Créme freich funkar men blir godare & krämigare med grädde. Sista jag gjorde var att jag bröt sönder en grönsaksbuljong tärning och la i formen. Fiskbuljong funkar lika bra. 

3. Jag stoppade in formen mitten i ugn, 200 grader 25-30 minuter. Jag gjorde potatismos och sen kan man även koka broccoli eller harico verts. Bon apétit