knodd nr 2.

Medans Liam var med sin mormor åkte vi till sjukhuset för att ta hiss 2, våning 2. Till en ultraljudsundersökning. För jag har har en bebis i min mage. Och det har jag haft ett tag i exakt 18 veckor och 3 dagar. Innan vi åkte till kroatien kollade jag på stickan men jag ville vara säker att det vekrligen stämde för det kändes så tidigt så vid beräknad mens så tittade jag igen och då var vi i kroatien. Ett fint minne! Ett planerat syskon till Liam, och nu var det bara att vänta. Som det är i en graviditet, väntan. Men denna grvididtet kommer säkerligen gå ännu snabbare än den förra för nu har vi en 2 åring att umgås dagarna lång och fokusera på han. Till fullo ska vi göra det, för det dåliga samvetet kommer att komma. Tankarna om att vi sviker Liam för att umgås med den nya bebisen, fast det inte är så. Så kommer ändå tankarna att trycka sig in i skallen. Men det  tar vi det då. Nu ska vi leva i nuet, få längta till sparkarna kommer och då Liam ska få känna. Då vi frågar var bebisen är så lyfter han på sin tröja och pekar på sin mage eller så pekar han på mina mage. Sötaste killen!
 
Allt såg bra ut på ultraljudet, vi fick en kvinna som höll på att utbildade sig så vi fick vara där extra lång tid och fick bilderna gratis som tack för lånet av magen. Det var jätte kul, för hon var så noga med allt och berättade vad hon kollade på och vad man ska titta på vid en sådan undersökning. Vi var där inne nästan en timme, så var det inte första gången vi var där. Då gick på det pang poff fort. Men vi fick se att det var bara ett barn, då slappnade kristian av. Vi kollade inte könet, jag hade kunnat kollat men kristian ville inte så jag respekterade han, moderkakan ligger i framvägg(kan vara en anledning att jag inte har känt av några sparkar eller mycker rörelse). Vi fick datumet den 28 April, alltså 2 dagar bakåt. Hos barnmorskan blev det den 30 April, så pappa jonas blev också lite gladare. Skräcken för han är ju att barnet kommer den 1a maj, sossarnas dag. Men jag tycker det skulle vara väldigt fint. Då kan vi äntligen flagga och sjunga på den viktiga dag ;)
 
Men efter en ca timme fick vi åka därifrån, då åkte vi till silje för att hämta hem Liam. Jag släppte av grabbarna i silje, Kristian vabbar idag för lillen har feber och en jäkla hosta. Grabbarna mojsade på hemma medans jag åkte och jobbade.