lördag 12 augusti -17

Vi åkte ut till alnö på bänkåsviken, köpte med oss lunch och åt på stranden. Det blåste lite, men inte så farligt. Sen rann tiden iväg, vi var tvugna att åka hem och börja fixa inför kvällen då vi skulle på fest, våran första kväll vi lämnar bort ebbe.
 
Vi åkte hem och gjorde i iordning oss och åt middag, sen lämnade vi av barnen i silje sen skjutsade pappa oss i sin rosakavaj och hade fixat bubbel i bilen(mitt krav på han som chaffis). Sen for vi till matfors där det var annordnat en överraskningsfest för Jonne, riktigt bra fixat! Där bjussade dom på grillat, det visste vi inte men vi åt gladeligen ändå för det var så gott! Sen började lekarna, med frågeslinga och smaktävling. Sen uppträdanden och musikquiz. Mitt i allt fick mamma komma med Ebbe så jag kunde amma han, då han vägrade flaskan den ongen! Senast hemma i torsdags matade vi han med flaska och det gick jätte bra, men ikväll totalvägrade han den, så jag fick amma han och testa även mata med flaskan.. men icke picke päron pung sa ebbe. Så jag fick hålla mig lugn resten av kvällen med alkoholförtäringen då jag visste att jag skulle få amma han då jag kom hem.
 
Han sov hela kvällen efter jag ammade han där vi tio, tills vi kom hem på natten. Så jag kände mig inte stressad eller så, visst det var tråkigt att inte få göra drinkarna som jag hade tänkt men barn är oförustägbara, man vet inte vad dom vill. Och min mamma och pappa kämpade på bra och guldvärt att mamma kom ut med han till matfors, det är inte det lättaste att åka bil med ebbe och speciellt då han är hungrig, så hon gjorde det bra att fara iväg!
 
Vi hade jätte trevligt hela kvällen och vi blev dom sista gästerna att åka hem. Vid halv två for vi hem, släppte av anna och jonathan på hotellet och for på max då jag ville ha en lyxshake innan vi åkte till silje igen för att sleepa. Men det ville inte Ebbe de Beau, han var så tjurig. Sov, vakna, sov, vakna... till typ fyra höll han på så, trött party mamma.