måndag 8 augusti -17

Nu är vi tillbaka till vardagen, Kristian har börjat jobbat och jag är ensam med barnen på dagarna. Så vi startar denna vecka med att Ebbe fick tre månaders sprutan i varsitt ben. Det gick väldigt bra! Kristian var ute med Liam i väntrummet och jag fick trösta lilleman då han blev illröd i ansiktet och ledsen. Efter bvc somnade han i bilen och sov ca 2 timmar. Då kunde jag göra lunch i lugn å ro, det blev broccolisoppa med äggmackor. Ska försöka dra ner på det goda(igen) nu när semestern är slut. Vid middagstid så blev Ebbe så himla arg och otröstlig, då slog sprutan in sen är han öm där han fick sprutorna men då gav jag han en alvedon sen blev han lugn. När Kristian kom hem så åkte vi på dollarstore och handlade nödvändiga saker och sen veckohanda på city gross, men dra ballarna i lösgruset vad seg dom var där! Det brast för mig att stå i en kö och se tjejen i kassan vara segare än nyfödd bebis(så trög var hon). Så jag gick fram å frågade om hon inte kunde ropa efter personal då det var en metersvis lång kö bakom mig.... - helst inte fick jag till svar. Jäkla plåtskjul! Där skulle jag kunna ha varit en örjan lax, ta mikrofonen och ropa efter personal.  Men tillslut var det min tur, men innan jag kom till kassan sa hon att det finns en till kassa längre ner, då var det lika lång så hon tänkte lura mig dit den räkan! Till kvällen började vi titta på en ny serie som vi fick tipsad av mackan och therese, ''the queen of south''. Väldigt spännande!