pizza bullar 🍕

Ebbe har haft en "jag vill bara ligga i mammas famn eller äta hela tiden" dag. I mellanåt har jag kunnat gjort saker som att äta ge Liam lunch, baka pizza bullar, sovit ner Liam, druckit kaffe. Men medans jag bakade så fick jag ha han vid bröstet. Men jag är glad att Liam är så lättsam då man är ensam hemma med han. 
 
Ett super smidigt ocg mättande mellanmål/lunch. 
 
Recept:
Degen
1/2 paket jäst
5 dl vetemjöl (jag valde grahamsmjöl) 
1/2 msk raps/oliv olja 
2 dl ljummet vatten 
1 tsk salt 
 
Fyllning;
Tomat sås (jag hade en liten glasburk ifrån icas förgifta pizza kit). 
200 gram rökt skinka 
100 gram 12% riven ost
oregano
flingsalt
 
Man kan ta vad man vill på degen men tog det jag hade hemma. 
 
Sätt på ugn 200 grader, smula jästen i en skål med vattnet  sen resten av ingredienserna. Knåda ihop degen, låt jäsa ca 45-60 minuter.
 
Kavla ut degen, lägg på fyllningen, rulla ihop och skär upp ca 20 st i muffins formar. Sen ca 15 minuter i ugnen.