Akutbesök 🚑🚨🏩

Det blev ett besök på akuten igår kväll, vid åtta kände jag att smärtan blev för hög. Och jag kan ändå utså lite smärta, har en relativt hög smärttröskel. Men magen gjorde så ont så jag trodde där ett tag att det var förlossningvärkar(OCH NEJ är inte gravid). Fanns inget som hjälpte, jag blev alldeles svimfärdig & yr, illamående, svettig, började frossa... allt kom på en och samma gång. Jag ringde mamma, hon satte sig i bilen och hämtade mig & Krille var kvar hemma med barnen.
 
Fick lämna prover ganska fort och fick ett rum sen är det ett jäkla väntade som vanligt. Läkaren kom och kände å klämde på magen, det var inte exakt på det rätta stället för att det skulle kunna vara gallan men det kunde vara det. Fick flera smärt attacker, som gör så att jag vill vila mig dubbel på golvet. vid elva så åkte mamma hem till oss och bytte med krille så han fick komma med Ebbe så jag kunde amma, var lika bra att amma han innan jag fick smärtstillande. Men den tabletten eller rättare sagt suppen... hjälpte inte ett dugg. Då kom en annan läkare och fixade så att jag fick en spruta istället. Gjorde även ultraljud, då kunde hon se att gallblåsan var uppblåst men hon var ingen expert på ultraljud så ska få en ny tid för att kolla igen. Men det troligaste är att gallblåsan är boven, alla symtom som jag har haft stämmer in på det. Sen har jag haft problem med gallan för flera år sedan. Och tur var väl att mamma var med från början, då läkaren frågade om det är något som ligger i släkten så kunde inte jag svara men mamma sa att både hon, mormor och gammelmormor har haft problem med gallan. 😂 Så det är inte helt omöjligt att den spökar för mig med!
 
Vid klockan ett fick jag några tabletter som jag skulle ta med hem sen fick vi åka. Mamma stannade kvar hos oss & sov i soffan ifall det skulle bli ett akut besök igen för om tabletterna inte hjälpte eller om febern skulle komma så skulle jag åka in. Så jag skyndade mig att lägga mig för att sova med värmekudde på magen medans sprutans dos var i kröppen. 
 
HAR JAG SAGT ATT JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA?! Jo det har jag flera gånger men ännu en gång ställde hon upp och hjälper mig, fast hon har en smärta i sin kropp som är tusen gånger värre än mig så är hon vid min sida och stöttar mig. Och sover över på våran soffa som inte precis är gjord för hennes kropp. Tack tack tack för att du hjälper mig/oss jämt ❤️ 
 
 
 
Undta vem som bara vill hem och sova? Och undra vem som är dö lycklig att få vara vaken såhär sent? 😂