EBBES DOPDAG.

 
Jag fick beröm imorse av min fina man, han tyckte jag var i god tid med allt. Mata ebbe, bada med barnen, göra gröt, packa, sminka, locka håret. Det händer väldigt sällan. Men vi kom iväg strax innan elva svängde in på ica för att köpa en korv sen vidare mot lokalen. Då vi kom till lokalen så fixade vi klart med alla kakor, bryggde kaffe, saft kannor ut, mer balloger upp, locka det sista lockarna i håret och klä på barnen deras kläder innan vi gick till kyrkan.
 
Klockan 13 ringde klockorna, sen gick vi in. Cermonin var inte lång men tillräckligt lång för att Liam skulle kunna riva och bränna ner stället(kändes det som). Vi försökte förklara igår inför detta dop att då vi är i kyrkan får man inte springa, busa, skrika, eller slåss. Men han slogs ju iallafall inte men lite spring och bus blev det men tur att på ett dop är sådant tillåtet. Men det var inte så hemskt, det blev en rolig stund. Ebbe skötte sig exemplariskt, sen då vi la ner han i vagnen på vägen på lokalen somnade han. Det var den killen under detta dop. Där låg han och sov medans vi alla fikade och öppnade paketen. Åh vilka saker har har fått och inte en enda dublett, det är sällsynt! Allt rullade på och gästerna åkte hem då dom kände sig nöjda och belåtna. 
 
Våra älskade föräldrar stannade kvar och städade undan med oss, så allt gick väldigt smidigt. Vi åkte ifrån attmar strax innan halv fem, då tog jag och for til gonzalos och köpte med oss mat som vi alla åt i silje. Vi åkte hem vid sju från silje för båda barnen blev helt slut i kroppen men dom är inte ensamma, det finns nog fler som kommer somna ovaggat ikväll. Sen vi kom hem har Liam och hans pappa sovit och även ebbe, medans jag har packa upp allt, rensat och skrivit ner allt vad han fick. 
 
Vilken underbart fin dag det blev! Jag är så himla tacksam för att hjälp vi får av våra föräldrar och vänner. Och Elins fina sång i kyrkan värmer alltid lite extra hjärtat, finns ingen som har en sån ljuvlig röst som hon har. Tack vännen att du alltid vill ställa upp! Jag vill även säga nästintill skrika ett SUPER DUPER TACK till min superhjälte mamma som alltid finns där och fixar, stöttar å tipsar. Hoppas jag blir en lika bra farmor/mormor som mina barn har.
 
Allt blev så lyckat idag, tack alla gäster om kom och tillbringade denna lördag med oss. Vi är glada att vi ha människor som bryr sig om oss. PUSS