Fredag 29 september -17

Jag tog det relativt lugnt på förmiddagen, då Ebbe var snäll och myste i soffan så kunde jag fixa allt annat, det som ska med till församlinghemmet, Liam var ju som sagt i silje så jag kunde åka i lugn å ro till ica maxi och kolla vad som skulle handlas. Och jag älskar verkligen att gå på ica maxi i en ensam takt då missar man ingenting om man behöver och man kan även fynda nått då och då. Snacka om vilken livskris man har hamnat i om man älskar att gå utan make och barn (en lugn ebbe räknas inte) på ica som att det vore ett stort lyxigt köpcentrum. 
 
Efter ica åkte jag till silje, väntade på att Liam skulle vakna efter sin lunch nap och sen packade vi in oss i bilen för att åka till svanäng. Där skulle båda barnen vara medans vi åkte till lokalen för att förbereda inför dopet imorgon. Men innan vi åkte till lokalen så köpte vi med oss mat till Viccy och åt med henne, sen mötte vi upp mamma. Det gick ba att fixa allt, det tar ju en liten stund då man ska dit med dukar, ballonger, porslin, kakor, osv. Men vid halv sju blev vi klar. Då åkte vi och plockade upp barnen och for hem. Sen då vi kom hem så skulle krille lägga Liam och jag ebbe, sen så skulle vi fixa allt de sista tillsammans, baka lite fler chokladbollar, stryka skjortor, packa alla väskor. Men det slutade med att min make somnade med liam så jag fixade allt alone. Men jag ska säga en sak, jag blev inte ens sur att han sov vidare, och jag blev inte nå surare över att han klev upp från sängen och kom till tv rummet och somnade (igen) i soffan medans jag strök. Jag ger mig själv en klapp på axeln för att inte brusa upp.