En fin eftermiddag.

Det blev några timmar avverkade på birsta, Ebbe ville gärna vara vaken och Liam ville köra sin vagn, helst rally race. Vi åt köttbullar till middag, sen fortsatte vi Birsta turen. Mamma (och pappas plånbok) skämmer bort mina barn, idag var det ebbes tur att få så fina kläder. Han fick en overall, strumpor, mössa och dregglisar. Nu är han rustad! Liam hängde inte läpp, han ringde och frågade sin pappa(jag säger att det är hans som har pengarna) om han fick en traktor. Det fick han! En liten dagis present, om man ska ha en anledning. Men han var verkligen värd den, för då vi kom hem så ser vi hans föttter är fulla av små små fljakt. Han gick ju barfota då vi var i stugan i helgen, och han kunde knappt gå stackarn! Så en av oss fick hålla i han medans den andra fick peta med nål och pincett, sen gjorde jag ett husmors knep, blandade bakpulver och vatten, sen dränkte jag det i papper sen på med strumpor.  Så fick han sova med det, så han var verkligen värd den traktorn efter vi hade bråkat med han! Sen när jag gick och la mig senare så tog jag av strumpan för han tyckte den va obehaglig.