Onsdag 20 september -17

Jag skrev till mamma och frågade om hon ville följa med till birsta för att jag skulle köpa kalsonger till Liam, han har typ inga. Och nu går det åt då han är blöjfri på dagarnabåde hemma och på dagis, och dessutom måste han ha ett extra par. Men då sa mamma att hon hade redan köpt till han igår. Snacka om att vi har en likadan hjärna! Men de stoppade inte oss från att åka på birsta ändå, jag var tvungen att köpa en regn hatt.Bättre att ha en sån på dagis än en keps, blir ju blöt hela hövve! Så vi hittade en på polarn&pyret. Sen fick Liam leka av sig både vid lekställningen och titta runt nere på br leksaker innan vi åkte en snabbis till ica maxi sen hem till silje. 
 
Krille skulle jobba länge, så jag åt middag med min barn och föräldrar. Det är tur jag har min mamma och pappa, dom är mina bästisar som blir tvingad att vara med mig och mina barn ganska ofta. Annars hade jag varit ensam många eftermiddagar/kvällar. Vid sex åkte vi hem, jag satte mig själv med baren i badkaretoch badad och sen var det dags för välling i sängen.
 
Vi läste bok och Liam var väldigt trött. Jag tänkte själv att -fan vad jag roddar detta bra helt själv. Tänkte även tappa upp ett bad för min man då han kom hem för han hade jobbat så länge. Men det blev inget bad till min make för ebbe var helt omöjlig. Ville verkligen inte äta på bröstet eller sova. Konstigt! Tanke på att han sover typ 2,5 timme på en HEL DAG. Så jag fösökte med allt, tillslut så la jag han i soffan, la han ner, pallra upp med kuddar och slog på babblarna. Sa å han skarpt, SOV NU. Så gick jag och Liam in till sovrummet och när Liam somnar så börjar ebbe skrika. Fick gå till tvrummet och hämta han igen, och liam kommer efter med nallen i famnen. Så det slutade med att jag vaggade ebbe i en snabb takt och länge medans jag sjung ''lilla snigel'' jätte högt.Grannarna måste tro att man är psykisk sjuk... Han var nöjd i min famn och Liam somnade, det såg ut som att han somnade medans han höll för öronen. Men lillstackarn! Sen tog jag ebbe och in till soffan,och då somnade han direkt vid bröstet sen kommer karln hem. Så typikt! Då man nyss ha haft ett sammanbrott... jag är förvånnde över att jag har hår på huvudet. Skulle lika gärna ha kunna slita av mig det... Det hände allt för ofta att man får sina sammanbrott då man är ensamhemma med kidsen. Men det hör till mamma livet till två småbarn. Men mamma hjärtat går i bitar allt förofta då Liam blir isidosatt flera gånger. Jag och Kristian ska ta en Liam dag nån dag och hitta å något med han själv utan lillebrorsan så han får vara själv i centrum i våra ögon.