Lördag 21 april -18

Det blev en ute dag i silje, i blåsten. För satan i gatan var det blåste men vi trotsade det och jobbade på ute, jag krattade fågelfrön(egentligen pappas jobb för det är hans pippisar) men jag var en snäll dotter. Liam jobbade på med sin skottskärra, ebbe var med Krille. Sen var även Saga och hennes föräldrar där, så hela familjen var samlad. Vi fick korv stroganoff till lunch. Man blir  b o r t s k  ä m d . 
 
Efter flera timmar i sile så åke vi mot karläng, köpte med luddes och åkte till Viccy, fredde och Wille. Viccy skulle ha kalas, då hon fyllde år i tisdag. Vi kom sist, så det var bara emma där så våra barn kunde röja järnet och en massa fika fanns kvar. Hallelulja! Super god tårta å smaskiga kakor, (jag hade sparat kalorirer för kunna unna mig det). Vi blev kvar där till ca sju tiden sen åkte vi hem med trötta barn, Liam somnade i bilen och ebbe var klarvaken... ska väl egentligen vara tvätom. Men blev lättsamt att lägga Liam iallafall. 
 
Efter Ebbe tillslut somnade så tittade jag och Krille på dokumentären om Avicci, så sjukt att han har dött. Riktigt hemskt! Han var en av mina favorit artister. Han har gjort mina somrar väldigt glada då vi har lyssnat påhans musik i högtalarna. Så det blev ännu mer gripande att se dokumentären om han då man fick se hur dåligt han har mått och bara körde på. Lider med hans familj! Och jag tänker som mamma, att man vill ju sina barns bästa och sen kan man inte hjälpa till då dom mår dåligt. Det vill jag aldrig uppleva! 
 
 
(null)

(null)

(null)