Skogstokiga Viktoria

Man kan alltid irritera sig på något, finns alltid saker som gör en skogs tokig eller att man bli på dåligt humör t ex då man kör bil och människor som inte använder blinkers eller dom i arsler på min bil så ifall ajga måste bromsa så måste dom PANIK bromsa... Eller dom som har handlat klart i kassan men innan dom flyttar på sig ska dom lägga tillnaka kvittot och alla pengarna i plånboken(oftast ädre människor som är så förbaskat sega). Eller då man ser någon i duschen på badhuset som tvättar kroppen och tvättar sintt kön och tvättar sig där och sen trycker dom på tväl pumpen INNAN dom sköljer händerna med vatten. JAG SPYR vad det är snuskigt. Ja jag är en som person som lägger märke till saker, kanske lite underliga men nu när jag har skrivit dessa så kanske ni också märker var jobbiga människor det finns. Detta är bata ett urval att det jag blir så himla less på om jag ska fortsätta så hinner det bli midsommar, för listan kan bli lång. 
 
Men en sak som jag irriterar mig på allra allra mest är människor som är dåliga lyssnare. Dom som avbryter en då man pratar alltså på riktigt bara avbryter en mitt i en mening. Och dem som flackar med blicken och ser helt ointresserad ut eller troligtvis tar upp sin mobiltelefon. Eller om jag pratar om en viss specifik sak så kontrar den personen med ett helt annat ämne. Allt detta gundar sig i oförskämdhet då man inte lyssna på andra människor, det är så himla orespektlöst och tillslut orkar man inte prata med dessa personer. Men gör inte manken till för att
prata om ett händsele eller hur man mår, eller något som har hänt. För vad för mening? 
 
Jag ska göra all min makt att lära mina barn ska bli bra lyssnare, det gör mycket om man lägger rmäke till en annan och då visar man hänsyn och respekt och vad får man tillbaka...jo hänsyn och respekt. 
 
Tänk på det ni som är sådana energi tjuvar för det är previs vad ni är. Tack för mig. 👊🏼