Söndag 11 februari -18

Vi kände inte för att vara hemma idag, så ännu en till dag så klädde vi på oss varma kläder igen och åkte till stugan. Men innan vi åkte nånstans åkte jag en snabbis till akuten, jag skar mig i tummen igår så åkte in och dubbelkolla så att det inte var någon fara för det såg lite djupt ut och det var ingen fara. Samt att det hade gått mer än 6 timmar så man syr inte då. Men det hade inte behövts, fick det plåstrat sen kunde man åka hem. Alltså jag och min tumme 😂 

Sen då jag kom hem så började vi dagen, det var det kyligare ute idag än igår och det snöade, men det var bra för ungarna att komma ut då dom är förkyld. Vi tog med korv och grillade och några skivor blodpudding från gårddens middag. Dom åt lite med glädje, mellan varnen då han var glad eller ledsen/arg och tjurig. Han vill gärna åka snowracer men går gärna inte upp själv utan vill bli hämtad och dragen uppför. Fine nån gång kan man ställa upp och curla han men sen efter några vändor börjar det bli tugnt, dra en 20 kilos unge på en snowracer. Så istället för att dra han får vi en arg Liam iställe och ebbe var inte heller så nöjd men tilllsut somnade ebbe en stund och Liam går iväg och tjurar.
 
Så en liten liten lugn stund fick jag titta in i brasan och dricka en kopp kaffe. Mitt i allt detta kaos så skrattar man åt en Liam som ligger nere i snön och sparkar med benen i högsta hugg och Ebbe som tar ton och srkiker för kung och fosterland och ger min man en puss för vi är kämpar som klarar småbarntiden. Man vill ge varandra en klapp på axeln väldigt ofta, och påminna varandra att det inte alltid kommer att vara såhär påfrestande som ett par. Vi får verkligen inte glömma bort oss mitt i allt, utan vi skapade denna familj för att vi älskar varandra och det måste höras dagligen. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Grillad korv ääääär livet. Vad är en entrecote jämfört med en körv helstclite bränd sen ketchup, senap å bostongurka 🤤🤤🌭