Dessa jäkla isklumpar

Solo med kidsen idag då Krille fick åka en tur till Stockholm för att jobba. Då Ebbe sov en stund efter frukosten blev det affär inne på Liams rum och lite bulle fika stund. Han älskar verkligen sådana rolllekar, han går in i det. Jätte roligt att se och iaktta och speciellt roligt att se att han kan släppa bil & traktor lekandet för en stund. 😍🚘

Till lunch bad Liam specifikt om köttbullar och spagetti, så det fick bli det! Sen kom svärisarna och passade barnen medans jag åkte på ica och storhandlade. 💸

Det känns väldigt skönt att få kylskåpet och frysen full laddad men hugger i hjärtat då det försvinner många hundralappar ifrån bankkontot. Speciellt då man inte flödar i pengar då man är hemma. Också vet man att det finns fler räkningar att betala, någon räkning som stör mig enormt är CSN (alltså mitt studielån). Jag förstår helt och hållet att jag måste betala tillbaka det men man kan ansöka om att få betala mindre om man har fått en lägre inkomst som jag definitivt har fått då jag är mammaledig och det är en väldigt hög månadskostnad jag putsar in till dom,,. Och sist jag ansökte om att då betala lägre så fick jag det avslaget. Men ska höra av mig till dom imorgon för jag hoppas innerligt att jag får det godkänt, för jag menar nu detta år har jag verkligen inte jobbar något mycket sen har jag levt på FK.. den där betalningen eller rättare sagt lånet sitter om en jäkla klump i magen.  Den klumpen skulle kunna bli mindre. 

(null)

(null)