Torsdag 5 juli -18

Då min pappa fyller år så brukar jag oftast köpa presenter så som kläder eller något annat mamma tycker han ska få. Och enda sen jag var liten så har jag varit uppfinningsrik (tycker jag) och har skrikt egna presentkort. Har gjort några gånger att pappa ska få gå på birsta med mig.... men det presentkortet har han inte använt men tur att jag styr över presentkorten och giltighetstiden är det jag som bestämmer. Men i år så tyckte mamma att jag kunde ge han presenkort på att måla åt han. Så det fick han och det var han (mamma) snabb att ta ut. 
 
Så idag åkte vi till silje, mamma erbjöd sig att vara med barnen medans jag målade. Och det var väl tur då för Liam skulle kunna ramla ner i målarburken eller nått. Så klantig som han är och jag förstår inte alls varför många säger att han är lik sin mamma... vi var där hela dagen. Mormorn lekte för fulla muggar och donade med lek och matlagnng. Och jag blev klar med både grund och träfärgen på staketet på lo bryggan. En omgång till sen är den klar. Sen är jag redo för nästa målarobjekt. 🖌☀️