AVSLUTNINGSFRÅGOR

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Var mammaledig, varit på bröllop x2. medlem i viktväktarna. 

 
 
 Dessa dagar då man har varit med Liam, tänk om man alltid kan få vara med han. 
 

 Genomdrev du någon stor förändring? Ja de kan man säga, jag har gått ner i vikt. Jag har aldrig gått ner så här mycket, totalt just idag 35,6 kg. 17,6 kilo som är sen jag blev medlem i vv. Så har bra har jag aldrig mått i min kropp, och bättre kommer det att bli. 

 
 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 25 April, den dagen då vi förlorade mormor. Värsta dagen i mitt liv. Sen den 5 december, då Kristian gick ner på knä och frågade om vi skulle gifta oss. Och min första morsdag kommer jag aldrig att glömma, då åkte vi till stockholm. Jag,mamma och Liam. En sån mysig resa! Sådan resa vill jag göra ofta med min mamma.

 
 

Vilka länder besökte du? Inget alls faktiskt, men olika städer och län har jag varit i. Holmträsk, Göteborg, Ullared, Vemdalen och Stockholm.. Inte alls så många! 

 
 

Bästa köpet? Apple tvn som jag gav Kristian i julklapp.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Väldigt många saker. Men en av de bästa var att jag fick en heltidstjänst. 


Katarinas möhippa gjorde mig glad, en lyckad dag!



Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Snö helt klart! Mer glädje i världen, sådant dyster år. Och träffa våran värmlänning Anna mer!

Vi vann iallafall på bilbingo👌🏼



 

Vad önskar du att du gjort mer? De gamla vanliga, träna. Men har inte fått träna järnet tanke på in mage. Men ett gymkort ska inskaffas 2016. Och sparat mer pengar hade varit bra, men har varitlite svårt. Men nu blir det lättare då vi båda kommer att jobba. 

Mer fiskning ska de bli till sommarn🎣



Vad önskar du att du gjort mindre? Hmm.. kanske strunta att bråka med Kristian om små saker. 



Favoritprogram på TV? Gåsmamman, bron, pretty little liars, paradise hotell. 

Bästa boken du läste i år? Det går fort att svara på. Ingen! Har inte läst en enda, började läsa björn ferrys bok men den tiden prioriterade jag inte alls. 

Största musikaliska upptäckten? Spotifys listor, hits. Där finns det gott och blandat. Är inte så musik intresserad.



Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag fick ett extra jobb på matfors badhus, så himla skoj! Och såklart att jag ska jobba heltid på Norrlands. 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. Om inte mormor hade gått bort så hade jag detta år varit ett glädje år, tanke på att man har varit med Liam nästan varje dag och sett hans utveckling och blivit mer glad av dessa spännande händelserna som har hänt. Men mormor blev så sjuk och det tog hårt på hela familjen och släkten. Så när man ser sina närmaste må dåligt mår man jätte dåligt själv. Men har varit väldigt ledsen ofta, men är det oftast då jag är själv.


Kristian började köra traktorpulling i år, sketa kul att titta på. Han vann även 1 tävling. 
 
 

Vad spenderade du mest pengar på? Saker och kläder till Liam, och mat. Mat går åt utan dess like. 

 

Vilken är din största insikt under 2015? Att jag kan om jag verkligen vill. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt att tänka på vikten hela tiden, men det släppte i år. Jag måste bara tro på mig själv. Och börja tycka om mig själv. 


Vad är du peppad för inför nästa år? Att Liam ska börja på dagis, att få en riktig rutin på vardagen. Och sen våra fjällen resor. OCh BRÖLLOPET. Lämgtar ihjäl mig. Men resan dit är lång, med all planering. Sen vårat husbygge, börja komma igång med. Och mer hemliga saker.. 😉