NU KÖR VI

Idag börjar jag min nya liv som varar i 10 veckor. För några veckor sen tävlade jag på sociala medier om att få vinna en online personlig tränare.. OCH jag vann! Alltså allt sköts genom internet, jag har fått mitt tränings och kost upplägg, vet exakt vad jag ska göra för träningar samt på vilka dagar och fått hjälp med kosten. Ska alltså räkna kalorier, och inget konstigt med tanke på att jag har kört viktväktarna förut men nu måste jag vara mer specifik och väga maten, men man har ju en app så det är väldigt lättamst ändå. Men det kommer gå kanon trots lite mer jobb men jag kommer komma in i det snart! Varje fredag har vi återkoppling hur veckan har varit och mäter och väger mig. Så himla spännande att se hur det kommer att funka för mig och min kropp. Jag hoppas jag kommer vara närmare mitt mål när allt är klart. 
 
Till frukost åt jag havregrynsgröt med russin och anös äppelmos, sen två ägg till det, det blev totalt 325 kalorier Blev mätt och nöjd, trots att jag när äter gröt annars brukar jag dubbla storleken på gröten. Men istället för ta mer frukost så väntar jag några timmar och äter mellanmål istället. Allt handlar om att lära sig att lägga upp dagen då det gäller kosten. Och svälta sig själv är bara dumt! 
 
Till lunch gjorde jag morots soppa och åt hårdbröd med ost. Det blev 394, hur bra som helst då jag har många kalorier kar av denna dag. Jag ska äta 2000 kalorier per dag så det är ändå väldigt lätt att lägga upp min dag. 
 
 
(null)