dessa hemska hjärnspöken....

Nu snart är det inte så långt kvar av denna period med min online pt. Det har varit väldigt roligt för att jag har lärt mig att tycka om träning, speciellt styrke träning. Men även kämpigt vissa dagar då jag har känt att jag ''måste åka och träna'', eller så har jag tänkt om i veckan att om jag vstår en dag så tränar jag en annan dag extra istället..Men jag vill ju vekrligen få ut allt av denna period, för jag mena. Det är inte ofta man har en egen pt och ett eget tränings program. 
 
Sen har det inte varit så svårt att räkna kalorier, men jag tror det har underlättat att jag har hållt på med viktväktarna så pass länge innan så det var inte en sån stor omställning. Det svårase med maten var detta med att veta hur många procent utav fett, protein, kolhydrater jag ska äta varje dag. Den balansen har jag inte lärt mig än. Men jag håller mig iallafall inom mängden av kalorierna. 
 
Jag har fått ett helt annat tänk hur jag ska äta då vi ska äta ''snabbmat''. Det händer VÄLDIGT sällan att jag äter strips, flera veckor sen sist, jag väljer bort det mot annat. Men förr så hade jag längtat efter att ha ätit upp hamburgarn för stripsen åt jag jämt sist för det var godast. Det är fortfarande gott men jag klarar mig gott och väl utan det.
 
Samma gäller nu då jag ska dricka alkohol så tittar jag över vilka viner som innehåller minst kalorier, all alkohol innehåller det men man kan välja med en tanke bakom. Det behöver inte vara så sött och sliskigt. Och allt handlar också om vana, så jag hoppas jag har kvar den vanan efter 3 juni (då det är sista dagen). En grej som jag är faktiskt väldigt impad över mig själv, det är att vi ska på semester om två veckor och det är sista veckan med PT:n så vad gör jag? Jo jag sätter mig och googlar efter gym i den staden då det inte fanns gym på hotellet. Det skulle ALDRIG ske för några år sedan, då skulle jag näsintill tänka att jag ska köpa med chips, godis och äta det på dit vägen och ligga i hotell sängen och smaska på gotta. på kvällen.. INGET FEL med de(jag älskar att få unna sig så också på semestern), men jag blir bara så brydd av mig själv att jag har kommit så långt i mitt tänkande att jag googlar på gym. OCh jag fann ett, med ett gratis pass kort. Sen ska jag unna mig glas vin och choklad på resan, så va inte oroliga för det är ju trots allt semester. 
 
 
Men trots allt så är man inte nöjd med sig själv till hundra procent. Man jämför sig med alla andra som också tränar och hur fort det går för dom att minska i vikt etc. JAG VET att man aldrig ska jämföra sig, men så har jag alltid funkat. Men jag borde ju vara stolt över min prestation, men jag känner att FAN liiiiite bättre ska jag väl kunna va. Men jag får ju inte glömma bort att jag är en människa som har två barn, ett hem, vill umgås med min man, vänner, familj.. jag kan inte bosätta mig på gymmet eller bli helt insyltat vad man ska äta och inte. Jag måste lära mig att rensa bort dessa hjärn spöken... jag har lyckats att bli mer hälsosam, minskat i centimeter och tappat några kilon(men jag känner att några fler kilo skulle jag väl ha kunnat få bort, att det är för lite..). Jag måste sätta mig och kolla på bilder, det är då jag vet att jag har jobbat hårt. Men att det ska vara så svårt att få känna sig amazing och att man duger som det är. NÖJ dig viktoria